اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم؟
سرخط خبرها

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی | ۴۰ هزار داوطلب شرکت در کارآزمایی

  • کد خبر: ۷۹۶۴۲
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی | ۴۰ هزار داوطلب شرکت در کارآزمایی
معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی گفت: هفته گذشته مجوزکارآزمایی بالینی واکسن رازی از سازمان غذا و دارو کسب و فاز سوم کارآزمایی این واکسن آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فلاح معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: هفته گذشته مجوز کارآزمایی بالینی واکسن رازی را از سازمان غذا ودارو کسب کردیم، فاز سوم را در موسسه رازی با ۴۰ هزار داوطلب آغاز کردیم.

او ادامه داد: با آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به ٢ سایت ایران مال در تهران و سرم سازی رازی در استان البرز، این واکسن را دریافت کنند.

این مقام مسئول گفت: در فاز یک ۱۳ نفر داوطلب داشتیم و بی ضرری واکسن بررسی شد. فاز دوم در دو گروه ۲۵۰ نفری بررسی شد و بعد از تایید در سازمان غذا و دارو وارد فاز سوم شدیم.

فلاح گفت: در فاز دوم بی خطری با تاکید بیشتر بررسی شد و واکسن‌های نوترکیب کم عوارض‌ترین واکسن‌ها هستند که در واکسن رازی۸۰ درصد ایمنی، ۷۵ درصد ایمنی خنثی کننده و ۷۵ درصد ایمنی سلولی تایید شد.

او ادامه داد: در فاز سوم کارایی واکسن و میزان توانمندی واکسن در مرحله بالینی، بستری در بیمارستان و پیشگیری از مرگ و میر بررسی می‌شود.

فلاح تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار دز واکسن آماده داریم و در صورت تایید و مجوز تولید آمادگی تولید ۱۵ تا ۲۰ میلیون دز تولید تا پایان سال را داریم.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در خصوص چگونگی تطبیق واکسن‌ها با جهش‌های ویروس کرونا گفت: تاکنون در تغییرات سویه در گردش بجز سویه آفریقایی، چندان نبوده است که نیاز به تغییر در پلتفرم، یاآنتی ژن یا خود ویروس استفاده شده در واکسن وجود داشته باشد.

واردات بیش از ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا
در ادامه برنامه ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در خصوص واردات واکسن بیان کرد: امروز محموله ۵ میلیون دزی واکسن سینو فارم به کشور وارد شد و امشب هم یک محموله جدید وارد می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای شهریور ورود واکسن به کشور سرعت گرفته و طی دو هفته معادل ۳۳ درصد از کل واکسن‌هایی که ۷ ماه گذشته وارد کشور شده، واردات داشته ایم

ارونقی تصریح کرد: مجموع ورود واکسن از ۱۱ بهمن سال گذشته تا امروز، به ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دز رسید.

او افزود: در ۴ شهریورماه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دز، ۱۱ شهریور ماه دو محموله شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز و یک میلیون ۷۹۵ هزار و ۹۶ دز و ۱۲ شهریورماه چهار میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۸ دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم وارد کشور شده است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->